farizfarhan
Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan

i'm sad

By fariz farhan

pertama kali aku rase benda nih mmg sush sgt nk terima, sbb aku dh trlalu syg dia sgt-sgt. Nk dikatakan kteorg mmg xpenh bergadoh and whatever, pada mula-mula kteorg kenl mmg sgt indah time tuh smpi dunia pun dh xingt :) aku rse time tuh dunia ni aku ngn dia je yg punya, rse cm hidup dlm syurga haha. Tpi malang nye ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari, tiba-tiba dia nk stop kan hubungan kteorg, time tuh klau xpikir panjang mmg aku dh bunuh diri! sedih giler dgn keputusan die buat tuh, alasan die just 'i rse i xdpt nk jage u dgn lbih baik lgi,maybe ade org lain yg lbih bgus lg dr i' but ape yg die ckp tuh aku xpernh rsekn, bg aku die dh bg yg sgt-sgt baik ape yg aku nk kn slame neh and aku rse die adalah org yg plg 'best' yg pernah aku kenal dlm hidup aku. Aku mencuba juga utk pujuk die supaya hubungn kteorg kekal lgi dan nk buktikn yg dgn cara yg die pilih 2 slh but die still dgn keputusan yg sme. Brape minggu aku xdpt tdo sume disebabkan pikir psl bende neh, tpi selepas aku bace buku 'dont be sad' penulis AIDH BIN ABDULLAH AL-QARNI bahagian tajuk 'apa yang sudah pergi, biarlah ia pergi' barulah aku dpt tenang kn diri neh dan perlahan-lahan aku cube utk terima kenyataan, aku perlu simpan atau lipat fail masa lalu bukan dibuka dan dipersoalkan. Ia perlu ditutup buat selama-lamanya dan dikurung di dalam penjara kelupaan, diikat dengan gari di dalam kurungan yang kuat hingga ia tidak dapat keluar. Ianya perlu diperap sedemikian rupa supaya ia tidak terkena cahaya, sebab ia adalah suatu yang sudah berlalu dan sudah selesai. Maka ia tidak mungkin kembali dengan apa juga kesedihan, tidak dapat diubah dan diperbaiki dengan apa juga kedukaan, tidak dapat dihadirkan semula dengan apa juga kegelisahan dan tidak akan dapat dihidupkan semula dengan apa juga kebingungan, ia adalah suatu yang sudah tiada. Kata-kata yg dpt kt dlm buku neh, jd aku sekarang dgn die hanye lah seorg kwn yg baik. Terima kasih sbb pernah berkongsi kasih dgn aku dan aku tidak akan pernah utk membenci kau :)
 

0 comments so far.

Something to say?